Hulpverlenen via e-mail

E-mailhulpverlening

Een cliënt heeft 24 uur per dag toegang tot zijn e-mail en kan je daarom dus makkelijk benaderen, op zijn plek en op zijn moment. Wat betekent dat voor je hulpverlening? Je weet niet hoe de cliënt zich voelt wanneer hij of zij mailt, of hoe jouw reactie aankomt.

In deze module leer je weg te blijven van eigen interpretaties en toch te zorgen dat je voldoende informatie uit een bericht haalt om aan te sluiten bij de hulpvraag en een doelgericht antwoord te geven. Je leert concrete online gespreksvaardigheden aan en de methodiek van het 5-fasenmodel voor e-mailhulpverlening.

Programma

De volgende onderdelen komen aan bod in webinar 1: inleiding op methodisch e-mailen

Na dit webinar ga je de geleerde techniek zelf oefenen met een medecursist.

In webinar 2 komen we weer online bij elkaar voor intervisie. We bespreken de ervaringen en je krijgt gelegenheid om vragen te stellen.

Vorm en duur

Vaardigheden aanleren is meer dan aanhoren. We vinden het belangrijk dat je echt kunt oefenen. Daarom koppelen we je aan een medecursist met wie je na webinar 1 aan de slag gaat.

Doelgroep

Hulpverleners, wijkteammedewerkers, begeleiders, gedragswetenschappers, verpleegkundigen, casemanagers.

Registratie

Je meldt je in één keer aan voor beide webinars (inleiding en intervisie). De twee webinars vormen samen de module.

Kosten

De module kost €49,- inclusief btw. Voor dit bedrag krijg je:

Je betaalt eenvoudig online, tijdens je registratie.

Webinars